5 beneficii pe care le ai dacă știi cum să te bucuri cu adevărat de iarnă

February 28th, 2017

Deși mai sunt doar câteva zile de iarnă, cel puțin în mod oficial, vremea rece nu dă semne că va pleca prea curând. La munte, turiștii încă se bucură de zăpadă și de frumusețea acestei perioade, fiind ocazia perfectă în care poți să ai parte de activități unice de practicat în acest anotimp.

Pentru sănătatea ta, este recomandat să te avânți către cele mai dinamice și pline de adrenalină sporturi și activități de iarnă.

Cele mai importante beneficii datorate practicării activităților de iarnă

Iarna este cel mai bun moment din an să aluneci către pistele de patinaj sau să urci către părtiile de ski. De aceea, este bine să te grăbești, cât încă mai este zăpada, și să prinzi avantajele sezonului.

  1. Frigul îți întărește sistemul imunitar

Studiile demonstrează că, oamenii care sunt constant expuși frigului, în general, au un metabolism mai ridicat. Chiar și petrecutul o oră sau două afară în fiecare zi, te ajută să elimini energia acumulată, atât timp cât o faci constant. Temperaturile scăzute îți intăresc sistemul imunitar și te fac rezistent împotriva bolilor de sezon (gripă, penumonie, sinuzită, bronșită etc.).

Încearcă să ieși la o plimbare fără să accesezi mijloacele de transport în comun, să ieși cu copii la construirea unui om de zăpada sau să ieși echipat pentru o cursă cu săniile.

  1. Miscarea te va ajuta să treci peste depresiile din sezonul rece

Statul afară, în lumina soarelui, te poate ajuta să treci peste depresie. Atunci când zilele sunt mai scurte și temperaturile mai scăzute, oamenii au tendința să se interiorizeze și să prezinte stări de anxietate. Luănd în fiecare zi o gură de aer proaspăt și rece, îți va oxigena creierul.

Mișcarea în sezonul rece este o armă eficace împotriva stărilor de depresie întrucât te ajută să elimini stresul și energiile negative.

Schiatul, snowboarding-ul, patinajul, săniușul și chiar jogging-ul, toate au efecte pozitive asupra stării de spirit. Asa că, echipează-te cu un echipament corespunzător și profită din plin de sporturile de iarnă.

  1. Activitățile de iarnă îți aduc o porție în plus de vitamina D

Știai că lumina de la soare îți ajută corpul să producă vitamina D, în special lumina soarelui iernatic. Chiar dacă zilele scurte nu te ajută cu timpul, efortul de doar 15 minute de expunere a mâinilor și feței la soare te va ajuta cu vitamina.

Vitamina D întărește sistemul osos și îl menține puternic de-a lungul vieții. Asa că, data viitoare cand ieși afară, asigură-te ca nu îți acoperi tot timpul mâinile cu mănuși. Poți profita de această recomandare, mergând la un patinaj

  1. Practicarea unui sport de iarnă va crește consumul caloric

Mișcarea favorizează arderea caloriilor. Dar cine a spus că, în timpul iernii, trebuie să o pui în stand-by? Majoritatea sporturilor de iarnă are un nivel de intensitate ridicat. Cu cât un sport necesită mai mult efort și energie, cu atât este un consumator mai eficient de calorii. Iar cu cât practici mai mult un sport, cu atât îți va fi mai ușor să scapi de țesutul adipos de pe burtă, șolduri sau coapse.

Spre exemplu, dacă vrei să slăbesti, fă o oră de schi. Schiatul lucrează simultan grupe importante de mușchi: de la picioare, coapse, fese, brațe (bicepși și tricepși) și elimină rapid consumul caloric. La fel de eficient este și snowboardul. O oră de snowboarding va arde 480 de calorii.

  1. Sporturile de iarnă îți cresc anduranța mușchilor

Dacă iarna aceasta reușești să ajungi la munte, nu uita să încerci snowboardingul. Acesta îți întărește multe grupe de mușchi. Atunci când practici acest sport, folosești mușchii de la gambă, pulpă, gleznă și picioare, dar și pe cei abdominali.