Top 6 echipamente fitness pentru acasă

February 21st, 2017

Sportul este o activitate care, in mod cert, nu trebuie trecută cu vederea. Fie că îl practici în sala de fitness, fie că preferi să faci exerciții acasă, pentru o viată sănătoasă și activă, este recomandat să practici cât mai mult sport.

Chiar dacă dorești să dai câteva kilograme jos sau să îți îmbunătățești anduranța musculară, mai jos sunt câteva echipamente-cheie pe care este bine să le ai în casă atunci când nu ai timp să ajungi la sală. Fiecare echipament are un rol bine definit și te va ajuta să lucrezi fiecare grupă de mușchi mult mai eficient.

  1. Banda elastica

Benzile elastice sunt cele mai bune investiții atunci când vine vorba despre antrenamentul acasă. Pe lângă faptul că sunt potrivite pentru orice persoană, acestea te vor ajuta să ai o varietate de antrenamente: exerciții în zona abdominală, în zona umerilor, exerciții pentru spate, pentru mușchii fesieri etc.

Exercițiile cu banda elastică te vor ajuta să îți întărești mușchii și să ai o poziție corectă în momentul efectuării lor, fie ele statice sau dinamice. De exemplu, pentru exercițiile în zona superioară a corpului, un astfel de echipament te va ajuta să îți menții mușchii încordați și să ai o postura vertebrală dreaptă. În partea inferioară a corpului, benzile elastice te vor ajuta să îți menții distanta corectă la genoflexiuni și să îți încordezi mai mult mușchii în momentul ridicării, tracțiunii și fandării din zona picioarelor.

  1. Minge de fitness

Cu ajutorul mingilor de fitness vei putea să ai un abdomen plat și corect lucrat. Cu un astfel de echipament acasă, drumurile tale până la sala de fitness se vor reduce considerabil. Eficiența mișcărilor abdominale va fi sporită cu ajutorul acestei mingi. O minge de fitness îți forțează mai multe grupe de mușchi și te ajută să ai mai mult echilibru, indiferent de tipul de exerciții practicate.

  1. Saltea

Majoritatea exercițiile fizice de fitness trebuie lucrate pe o saltea. Pe lângă faptul că are rol protectiv, în cazul podelelor reci, aceasta îți oferă stabilitate și control pentru diferite exerciții de gimnastică sau aerobică. De asemenea, este un echipament indispensabil pentru exercițiile de yoga sau relaxare.

  1. Gantere

Exercițiile cu gantere pot fi foarte variate și pot lucra diverse grupe musculare. Cu ajutorul lor, poți să ai brațe tonifiate și suple și îți poți întări și dezvolta bicepșii și tricepșii. Pot fi utilizate atât de femei, cât și de bărbați.

Integrarea lor în exercițiile pentru brate, poate favoriza fortificarea mușchilor spatelui dar și adoptarea unei poziții corecte în zona spatelui. Mai mult decât atât, un program de exerciții cu gantere va fi mai eficient.

  1. Corzi de sărit

Coarda este un accesoriu cu predilecție exercițiilor outdoor. Antrenamentele cu o coardă de sărit pot fi exerciții cardio excelente. Datorită eforturilor depuse în momentul săririi, reușești să antrenezi sistemul cadiovascular și să coordonezi și echilibrezi mărirea rezistenței la efort.

  1. Stepper 

Cu ajutorul unui stepper, poți înlocui cu succes turele de alergare sau antrenamentele la bară întrucât îți lucrează aceleași grupe de mușchi: modelarea picioarelor și tonifierea posteriorului dar și lucrarea abdomenului. Totodată, odată cu lucrarea mușchilor din zona posteriorului și picioarelor, se fortifică și mușchii inimii, reducând riscul bolilor de inimă sau apariția diabetului.